Odchudzanie brzucha – boczki na bok

Co prawda za oknem mróz i do sezonu wakacyjnego jeszcze daleko, ale kto nie chciałby cały rok cieszyć się mocnym, estetycznie wyglądającym brzuchem? W miastach pojawia się coraz więcej siłowni i klubów fitness, które prześcigają się w pogodni za klientem. Zachęcają coraz to lepszą i niezawodną receptą na płaski brzuch, silne mięśnie czy świetną kondycję. Powstaje pytanie. Czy istnieje metoda na skuteczne odchudzanie brzucha ? Czy to czasem nie jest trochę tak, że wmawia Nam się pewne rzeczy i tworzy wokół tego masę stereotypów. ?
Zacznijmy od tego, że brzuch to chyba najbardziej wymagająca przestrzeń Naszego organizmu. O ile samo wzmocnienie mięśni wymaga od Nas regularnych ćwiczeń i samozaparcia, o tyle odsłonięcie ich wymaga dodatkowo odpowiednio dobranej diety, której musimy przestrzegać cały czas, niezależnie od pory roku. Często spotykamy się z terminem „sezonowców” czyli osób, które zabierają się żwawo za treningi przed okresem, w którym temperatura pozwala Nam na odkrycie pewnych części ciała. Chcą szybko osiągnąć zamierzone cele w postaci muskularnej i estetycznej (bądź monstrualnej) figury. Wiąże się to oczywiście z bardzo dużym obciążeniem i szokiem dla organizmu. Wyobraźmy sobie, że przez pół roku chodzimy do pracy na godzinę ósmą i wychodzimy o szesnastej. Przychodzimy, pijemy kawę, pogawędka z koleżanką i kolegą, trochę lekkiej pracy biurowej. Nim się obejrzymy już szesnasta i czas do domu. Mija pół roku, a szef mówi Nam, że musimy przychodzić na szóstą i pomóc przy remoncie biura. Po dwunastu godzinach wychodzimy ubrudzeni farbą, z bolącymi plecami od dźwigania. Ile tak wytrzymamy ? Sądzę, że nie zbyt długo. Podobnie jak my, działa Nasz organizm przy nieregularnych treningach. Ogólna i najważniejsza zasada to systematyczność. Lepiej ćwiczyć mniej, bo raz bądź dwa razy w tygodniu po pół godziny, niż pół roku codziennie, a pół roku wcale. Jest to również powód, dlaczego niektórzy ciągle starają się o dobrze wyglądający brzuch, ale nigdy im to nie wychodzi. Przy odchudzaniu brzucha nie ma mowy o takim zachowaniu.Liczy się systematyczność i ciągłość działania. Samo wzmocnienie mięśni następuje po długotrwałym i poprawnym wykonywaniu odpowiednio dobranych ćwiczeń. Odrzućmy standardowe brzuszki na samym początku – jest to ćwiczenie, które bardzo obciąża kręgosłup. Szczególnie nie jest polecane dla osób, które mają pracę stojącą. Zmęczony kręgosłup często daje się we znaki w postaci bólu lub uciśnięć kręgów. Stereotypowe ćwiczenie możemy spokojnie zastąpić unoszeniem nóg w różnych kombinacjach na leżąco bądź siedząc na krześle. Sprawdzi się również pospolity „rowerek” o poranku. Ćwiczenia z piłką lekarską, bieganie, basen, regularne uprawianie sportu takich jak siatkówka, koszykówka czy sztuki walki również bardzo wzmacniają mięśnie brzucha. To stabilizuje Naszą sylwetkę i odciąża i tak zmęczony kręgosłup. Dobrze, ćwiczę, brzuch twardy, mocny, ale mięśni w lustrze nie widać. Jest na to sposób. Dieta. Tak. To klucz do sukcesu sportowców profesjonalnych jak i tych amatorsko cieszących się ze swojej ulubionej dyscypliny. Internet przepełniony jest wszelkiego rodzaju kalkulatorami kalorii. Narzędzia te, wyliczają Nasze dzienne zapotrzebowanie za pomocą ogólnego algorytmu. Osobiście nie jestem tego fanem, bo uważam, że jest to sprawa wymagająca większej uwagi. Każdy organizm to indywidualna machina, w której dopasowanie posiłków nie jest takie proste. Tutaj na pomoc przyjdą Nam dietetycy oraz trenerzy personalni, którzy zaoferują dokładne rozpisanie diety z przykładowymi posiłkami dopasowanymi do zasobności portfela. Nie zapominajmy o nawadnianiu organizmu – nie bez podstawy woda nazywana jest „źródłem życia”. To dzięki Niej w Naszym organizmie dochodzi do tak ważnych procesów jak chociażby transport potrzebnych składników i minerałów czy regeneracji mięśni po ciężkim treningu. Przy ćwiczeniach brzucha, musimy jednak ograniczać spożycie wody, gdyż najnormalniej w świecie będzie Nam ciężko wykonać pewne ruchy, przez przepełniony wodą brzuch. Najlepszą metodą jest uzupełnienie płynów zaraz po skończonym treningu. Przy regularnym i częstym uprawianiu sportu – szczególnie w okresie jesienno-zimowym przyda Nam się odpowiednia suplementacja w postaci witamin. Szczególnie w tym okresie Nasz organizm narażony jest na infekcję, a katorżnicze treningi tylko osłabiają układ odpornościowy. Pamiętajmy, że zdrowie mamy jedno i warto o nie zadbać – szczególnie, gdy jest ono Nam potrzebne do realizowania się w ulubionej dyscyplinie.
Brzuch jest tą częścią ciała, którą często omijamy na siłowni. Czy to przez to, że droga do idealnego płaskiego mięśnia, który idealnie stabilizuje sylwetkę jest taka długa i kręta ? Być może. Do tego odpowiednia dieta, suplementacja… Przepis jest bardzo długi i wymaga czasu jak i wielu niezbędnych składników. Natomiast nagroda w postaci estetycznego, silnego brzucha jest duża. Brak problemów z kręgosłupem i oczywiście samopoczucie, które wchodzi na zupełnie inny – wyższy poziom są tego warte.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *