Śniadanie na odchudzanie

Wiele osób, które postanawia przejść na dietę i schudnąć nie ma pojęcia w jaki sposób powinni się teraz odżywiać. Duże problemy może sprawiać im na przykład jedzenie śniadań. Jak się bowiem okazuje, wiele osób, które dotknięte są nadwagą albo wręcz otyłością, ma tendencję do opuszczania niektórych posiłków. A posiłkiem, z którego rezygnuje się najczęściej jest właśnie śniadanie. Jest to jednak bardzo duży błąd. Nie bez powodu tak wiele mówi się o tym, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. To jest bardzo ważne, aby po kilku godzinach snu, kiedy organizm nie otrzymywał żadnego źródła energii poza tym, zjeść pożywny posiłek. Niektórzy swoją rezygnację z jedzenia śniadania tłumaczą tym, że jego przygotowanie zajmuje zdecydowanie za dużo czasu, a oni tego czasu rano nie mają. Nic bardziej mylnego. To zwykła wymówka, która nie ma żadnego poparcia w rzeczywistości. Jest wiele możliwości przygotowania bardzo pożywnego i zdrowego śniadanie, które nie zajmuje więcej niż 5 minut. Można by się założyć, że wiele z tych osób więcej czasu spędza każdego dnia na wylegiwaniu się w łóżku i ciągłym przestawianiu drzemki w telefonie. Jeśli ktoś chce schudnąć i zacząć prowadzić zdrowy styl życia, to bezwzględnie musi sobie uzmysłowić, że dzień trzeba zacząć od śniadania.

Jak w takim razie powinno wyglądać dobre śniadanie na odchudzanie? Generalnie są co do tego dwie tendencje. Jedna sugeruje, że zdecydowanie lepsze efekty daje jedzenie śniadań złożonych głównie z białka. Druga z kolei zachęca do spożywania śniadania z przewagą węglowodanów. Która szkoła ma rację? Okazuje się, że obie. Jak to jest możliwe? Chodzi o to, że wiele zależy od indywidualnych preferencji jednostki. Oczywiście wszyscy jesteśmy ludźmi i pewne procesy metaboliczne są wspólne dla nas wszystkich. Ale istnieją między nami pewne różnice. Z tego też powodu część osób będzie zdecydowanie lepiej tolerować śniadania białkowo-tłuszczowe, a zmuszając się do jedzenia węglowodanów będą czuć się źle, nie będą mieć energii i będą się czuć ospale. I tak samo może się zdarzyć w drugą stronę. Skąd osoba przechodząca na dietę odchudzającą ma wiedzieć jaki rodzaj śniadania będzie dla niej lepszy? Nie ma innego sposobu niż po prostu to na sobie sprawdzić. Test nie powinien być krótszy niż tydzień dla każdego z rodzajów śniadań. Dobrze by było codzienne notować co się zjadło na śniadanie oraz jakie miało się po tym samopoczucie i poziom energii. Po tygodniu testu należy wprowadzić kolejny rodzaj śniadań i porównać efekty. Na tej podstawie należy później podjąć decyzję, jaki rodzaj śniadań okazał się być dla danej osoby najbardziej korzystny.

Jakie więc mogą być śniadania węglowodanowe? Oczywiście najpopularniejszą propozycją jest owsianka. Od wielu już lat jest ona promowana jako doskonały wybór dla każdej osoby, której leży na sercu jej zdrowie i dbałość o własną sylwetkę. Owsiankę najczęściej jada się na słodko w towarzystwie owoców i orzechów. Można ją gotować na mleku zarówno zwierzęcym jak i roślinnym, ale są też osoby, które zdecydowanie preferują owsiankę gotowaną na mleku. Niektórzy całkowicie rezygnują z gotowania. Zalewają oni płatki owsiane zimnym mlekiem, wodą albo niewielką ilością soku owocowego wieczorem, aby płatki nasiąknęły i zmiękły przez noc. Jeszcze inni po prostu sypią kilka łyżek suchych płatków do jogurtu i dodają jakiś owoc. Wszystkie sposoby są dobre dla zdrowia. Można przetestować wszystkie i wybrać swój ulubiony albo każdego dnia jeść owsiankę inaczej. Jest także część osób, które zrezygnowały z jedzenia owsianki na słodko i przygotowują ją w formie wytrawnej. Można to robić na przykład z marchewką, cebulą oraz innymi warzywami korzeniowymi. Warzywa podsmaża się na niewielkiej ilości dobrego oleju roślinnego, dodaje się kilka łyżek płatków owsianych, doprawia pieprzem, curry, odrobinką soli. Można eksperymentować z własnymi smakami i przyprawami. Na koniec całość zalewa się wodą lub, w przypadku doprawiania przyprawą curry, można dodać także mleko kokosowe lub inne roślinne. Z pewnością będzie to ciekawa odmiana klasycznej, słodkiej owsianki.

Co można jeść, jeśli śniadania węglowodanowe okazały się nie być najbardziej korzystnym sposobem? Tutaj wybór także jest całkiem spory. Najczęściej sięga się po jajka. Można przygotować z nich wiele ciekawych potraw, więc każdego dnia można zjeść coś innego. Najszybciej wychodzi zrobienie jajecznicy. Można dodać do niej trochę warzyw, jak chociażby pomidora czy cebulkę ze szczypiorkiem. Równie popularne są jaja gotowane. Dobre są zarówno te gotowane na miękko jak i na twardo – wszystko zależy od indywidualnych preferencji. Niektórzy lubią także jaja sadzone, czyli smażone na patelni. W takiej sytuacji można na przykład usmażyć jajko wewnątrz plastra papryki. Będzie to wyglądać bardzo efektownie. Dobrym śniadaniem białkowym będą też dania przygotowane z produktów strączkowych takich jak groszek, ciecierzyca, soczewica czy fasola.

Dobre śniadanie to jedno. Pamiętać także trzeba o odpowiednim nawodnieniu. Warto tuż po wstaniu z łóżka wypić dużą szklankę wody i dopiero wtedy zabrać się za szykowanie śniadania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *