Jabłka a odchudzanie

Jabłka to jedne z tych owoców, których w Polsce nigdy nie brakuje. Są one niezwykle popularne wśród sadowników, którzy importują swoje zbiory również do wielu krajów, nie tylko europejskiej. Jabłka i ich właściwości zdrowotne są doceniane przez ludzi od wieków. Pochodzą z rejonów Morza Kaspijskiego, stopniowo rozszerzały swoje wpływy na kontynent europejski. Polska na chwilę obecną jest jednym z liderów światowych rynków, jeśli chodzi o coroczne zbiory jabłek.
Jabłka mają dużo walorów, ale ich wpływ na zdrowie człowieka jest uzależnione od kilku czynników. Duże znaczenie ma oczywiście odmiana, ale nie tylko. Wpływ ma też stopień dojrzałości oraz wielkość. W medycynie naturalnej stosowane były na biegunki u dzieci czy też na chorobę wrzodową u osób dorosłych. Jeśli boli nas gardło, z powodzeniem możemy zaparzyć sobie herbaty ze skórek tego owocu.
Jabłka zawierają dużą ilość błonnika, co ogranicza ryzyko zapadnięcia na wiele groźnych dla zdrowia i życia chorób. Błonnik pochodzący z jabłek doskonale wpływa na pracę jelit – chroni przed zaparciami oraz rakiem jelita grubego. Koniecznie jednak jabłka trzeba spożywać razem ze skórką. Tam znajduje się największa ilość cennych flawonoidów. One właśnie zmniejszą ryzyko zachorowań na najgroźniejsze choroby. Oprócz tego jabłka odpowiedzialne są też za zmniejszenie ryzyka zapadnięcia na miażdżycę oraz chroni przed zawałem. Zmniejszają one ilość wchłanianego cholesterolu. Jeśli zależy nam na dbaniu o naszą pamięć, to nie powinniśmy zapominać o jabłkach. Chronią one przed uszkodzeniem komórki odpowiedzialne właśnie za nią. Pektyny znajdujące się w tych owocach wspomagają organizm w procesie oczyszczania go z toksyn. Jabłka rekomendowane są na przykład mieszkańcom dużych miast oraz nałogowym palaczom lub nawet przedstawicielom niektórych grup zawodowych, którzy mają styczność z niebezpiecznymi dla zdrowia związkami toksycznymi.
Jabłka są też doceniane przez dietetyków, którzy swoim pacjentom mogą zasugerować stosowanie diety opartej właśnie na nich. Dieta jabłkowa, która ma wielu zwolenników i zwolenniczek nie tylko przyśpiesza przemianę materii, ale także pozwala lepiej oczyszczać organizm z toksyn. Pierwsze efekty stosowania tej diety widoczne są w niektórych przypadkach już w pierwszym tygodniu jej stosowania. Jabłka są polecane każdemu, kto chce zrzucić kilka zbędnych kilogramów z uwagi na ich niską kaloryczną. 100 gram jabłek to maksymalnie około 60 kcal. Mimo tego że mają też bardzo dużo cukrów prostych, z powodzeniem można włączyć je do swojej diety.
Dieta jabłkowa, jak zresztą wiele innych diet ma też swoje wady. Dominacja w diecie jednego składnika sprawia przeważnie, że pojawia się bardzo duże ryzyko niedostarczania organizmowi innych składników odżywczych, których jabłko nie posiada. Utrzymywanie takiego stanu przez kilka tygodni może doprowadzić w najlepszym wypadku do zaburzenia prawidłowego funkcjonowania, czasem kończy się to wyniszczeniem organizmu i poważnymi powikłaniami zdrowotnymi ciągnącymi się nawet latami. Mając na uwadze takie zagrożenie dietę opartą w dużej mierze na jabłkach powinniśmy stosować umiejętnie, w których przedziałach czasowych, maksymalnie tydzień.
Do każdej diety powinniśmy się odpowiednio przygotować. Tak również jest i w tym wypadku. Przed przejściem na tak rygorystyczną dietę, warto jest stopniowo ograniczać używki oraz słodycze. Mniej należy spożywać też innych składników będących podstawowym elementem naszej diety.
Jabłka a odchudzanie to więc kwestia odpowiedniego przygotowania oraz wiedzy. Trzeba na przykład zdawać sobie sprawę z tego, że przez to, że jabłka zawierają duże ilości cukrów prostych, nie powinno się ich spożywać wieczorem. Nie będziemy przecież w stanie wykorzystać cukrów, które dostarczymy wtedy do swojego organizmu. Cukry w ten sposób zaczną się odkładać w postaci tkanki tłuszczowej, której chcemy się przecież pozbyć. Jabłka podniosą też poziom glukozy we krwi, przez co nie będziemy mogli aż tak szybko zasnąć.
Dieta oparta na jabłkach nie jest przeznaczona dla każdego. Jest klika przeciwwskazań, które należy znać. Dieta ta nie sprawdzi się w przypadku osób cierpiących na zgagę oraz chorobę wrzodową. Zespół jelita drażliwego również nie pozwala jej stosować. Ogólnie rzecz ujmując – schorzenia przewodu pokarmowego są poważnym przeciwwskazaniem.
W diecie pod żadnym pozorem nie wolno stosować jabłek zepsutych, ani nie robić z nich przetworów. Brązowe plamy, które często pojawiają się na jabłkach to rakotwórcze alkaloidy. Przenikają one przez miąższ, przez co całe jabłko jest nimi zainfekowane. Odpowiednie przechowywanie tych owoców pozwoli uniknąć ich gnicia i psucia się.
Korzystają z diety opartej ja jabłkach możemy liczyć nie tylko na utratę masy ciała w dość szybkim tempie, ale również na oczyszczenie organizmu z szkodliwych toksyn. Osoby narzekające na perystaltykę też odczują pozytywne zmiany po wprowadzeniu jabłek do swojej diety na stałe. Na ich obecności zyska też nasz system odpornościowy, który zostanie poważnie wzmocniony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *